April 05, 2012

Eile autoga sõites öises Kopenhaagenis ja Iirise plaati kuulates, sain aru, et kuradi äge on siin ikka ju! Ja et siin peab ju mingi põhjus olema, miks ma siin seni olen olnud ja veel nii õnnelik ja rahul omadega. See vibe siin linnas on tsill ja Skandinaavia ilmselt sobib mulle. Ja õues on kevad ja soe ja järgmine nädal on KEAs vestlus ja tegelikult on ju kõik jube hästi ja kui Teid, mu kallid sõbrad, tuttavad harva näha, siis on need hetked palju hindamatud! Siiski armastan Teid! ;)

Nüüd aga pean siia Iirise debüütalbumist The Magic Gift Box lähemalt kirjutama. Esiteks on see üks neid plaate, mille füüsilise koopia käes hoidmine loob mingi lähema connectioni muusika, artisti ja kujundusliku poolega. Ainus asi, mis mulle väga ei meeldi on plastik ümbris, aga see on minu isiklik probleem ja eks ta ole võibolla praktilisem kui papist ümbris. Pildid plaadi raamatus on müstilised ja graatsilised...sobivad ideaalselt kokku muusikaga. Iiris ongi vist üks väikene haldjas. Teiseks on selle haldja seljataga nii vapustavad muusikud, et ega ei olegi midagi halba oodata. Kolmandaks on plaadi tänusõnad hetkel number üks kohal kõigist, mida ma seni lugenud olen. VÄGA siirad. Lisaks kui võtad plaadi välja, siis selle karbi külje all on tekst sõnadega:
It's all about dreams.
Dreams in my notebooks
and stories in old pianos.
As dreams and life combine,
nothing seems real.
Everything feels like a game.
The present, the past
and the future
all in one moment.

Playfulness that leads to freedom.
Freedom that brings magic into
the endless possibilites of being.
To be the dreamer of dreams.
To be the sculptor of realities.
To be nothing yet everything.
I hope that the time capsuled in this
box is enjoyable.
Love, Light and Insight!

Ps. Look for the star for hidden treasures.
There's a password in the silence of the Cosmos.


Plaadil on kokku kaksteist lugu ja üldiselt on kõik head...mõned meeldivad väga, teised natukene vähem...koos töötavad. Algab Curaga, mille lüürika ja muusika jõud just täna hommikuses Lyngbys maagiliselt mõjusid. ..cause if it's dark inside, it's dark outside...wake up is to light up, all the nightmares by your side...
Wierdo on järgmine. Video lugu., kusjuures VÄGA hea videoga. Lugu ise on ka mõnus, kiiksuga ja catchy.
Edasi, Just like an ogre. Mõnus topeltkõladega lugu.
Astronaut, kusjuures üks väheseid lugusid, mida ma väga ei viitsi kuulata. Natukene liiga kõrge häälega laulab vist.
Song in a box. Funky! Mõnus! Iirise hääl selles, mahe!
Melyse. Esimene video lugu, filmitud osati mind väga paeluvas Patarei Vanglas. Esimene lugu, millega Iiris mulle natukene vastuvõetavaks muutus. Seega oluline laul!
Glimmering. Ma arvan, et plaadi üks ilusamaid lugusid üldse! Muusika, lüürika...kõik. Puhas ja ilus!
notions about you
strike back again
all that surrounds you
oh it's just a sin
but we can get through
almost anything
glimmering
glimmering
glimmering
glimering like you do
glimmering
glimmering
glimmering when i'm with you

Gummybear. Ka selline natukene liiga keskmine lugu mu jaoks, hetkel vähemalt.
Big Bat. On nii haarav ja funky ja mõnna lihtsalt. Popikas.
Merman. Tsill! Julge, tugev..trumm.
Unicorn. Ilus, nagu ka pealkiri ütleb...
Circle. Lugu, mis oma ilususega konkureerib väga tugevalt Glimmeringiga. Ilus!
ja plaadi hidden track Mirage. Ilus, siiras lõpetus nii tugevale plaadile.
Ühesõnaga on tegu ühe väga tugeva pop-albumiga, ma olen siiralt meeldivalt üllatnud, et tegu on Eesti asjaga!

No comments: