October 03, 2013

Ma ei ole suurem asi asjade koguja, aga ühte asja mulle meeldib koguda ja see on emotsioonid ja mälestused kontserditelt. Ma olen oma elus näinud päris palju erinevaid artiste ja see energia ja elamus, mille sa saad kontserdilt ei ole minu maailmas mõõdetav millegi muuga. Eestis elades sai kontserditel tihedamini käidud, küll väikestel ja suurtel, aga see oli selline väga suur osa minu elust...Taani kolides jäi see natukene tahaplaanile, kuid vaikselt hakkab see mind rõhuma, lack of live music - nagu ma ise seda kutsun ja püüan seda asja oma elus muuta. 

Eile oli see suur tähtis päev, mida ma oma viisteist nädalat oodanud olin - MACKLEMORE and RYAN LEWIS esinesid Taanis, siin meie oma Kopenhaagenis, Tap1'is. Ma olin juba mitu päeva enne nii elevil, sest miski seitsmes meel ütles mulle, et see kontsert tuleb erakordselt vägev ja võib lennata otse minu seniste kontserdikogemuste top3. Ütleme, et ega nende esimestega konkureerimine nii lihtne ei olegi. Aga eile oli siis see suur päev ja ma siiani olen kergelt üle-erutatud sellest. 
Ärkasime hommikul, jep mul oli Merili Manchesterist külas, vaikselt tsillisime, käisime linnas ja hakkasime erakordselt vara end kontserdile sättima. Miskipärast eelmisel õhtul veinisena olime leppinud kokku, et saame 16.30 Enghave stationis Liisaga kokku ja lähme järjekorda...vaatamata sellele, et uksed avati alles 19.00.
Saime siis ilusti kokku ja ostsime juua ja süüa ja läksime hoopis parki tsillima, sest tundus jabur nii vara ukse taha minna ja miks peaks järjekord või midagi sellist olema? Kui me aga Tap1 juurde jõudsime, siis vajus meie suu üllatusest lahti...järjekorra lõppu hästi ei näinud...see liikus sinka-vonka ussina ikka päris kaugele...jalutasime siis järjekorra lõppu..käisime veel kuskil kõrval vetsus ja õlut ja shotte ostmas ja sõbrunesime meie ees seisvate Rootsi tütarlastega. Õnneks järjekord liikus aga kiiresti ja 19.18 või kuskil nii, olime juba ustest sees ja andsime oma riided garderoobi ja liikusime lava ette. Inimesi oli palju ja tihedalt... seega ega väga ette trügida ei õnnestunudki. Üldiselt oli hästi mõnus rahvas, elas kaasa ja vaib oli hea, aga eks igal kontserdil on omad jobud, nii ka seal. Esiteks ütles üks tsikk Liisale, et ta ütleks mulle, et ma seisan talle liiga lähedal. KHM? Sa oled kontserdil. Ja teiseks oli seal üks kutt, kes mind ikka korralikult närvi ajas...nimelt me veits trügisime, tol hetkel kusjuures isegi ei trüginud väga, kui ta otsustas et täiega lükkab mind ja Merilit. Milleks? Okei, ma olen nõus, et me olime lärmakad, hüppasime ja elasime kaasa...aga selleks kontsert ongi, ei? :D Lõbusad hetked enne kontserti no! 
Macklemore ja Ryan lasid end muidugi mõnusalt kaua oodata ka...selle ajaga jõudis mitu korda saada õhk otsa, tuli tahtmine ära taha poole minna, eriti kui mingid geeniused arvasid, et võiks siiski igavusest suitsu teha näiteks, see tõmbas ikka õhu täiesti nulli. Aga lõpuks lõpetati meie piinarikas ootamine ja tüübid tulid lavale ja ei teinud mingit allahindlust esinemiselt. Ühest Taani allikast lugesime hiljem, et esitati 12 lugu, 75 minuti jooksul ja 30 minutit rääkis Macklemore niisama rahvaga. Kusjuures tuleb siinkohal tõdeda, et ta on üks siiramaid ja paremaid rahvaga suhtlevaid artiste, keda ma näinud olen..selline vaba ja tsill ja tõepoolest jättis mulje, et ta teeb seda, sest ta tahab, mitte, et ta peaks nagu tegema seda. Esitlusele tulid kõik hitt-lood, Can't Hold Us lausa kaks korda ja kui nad oleks veel Jimmy Lovine loo ka teinud, siis oleks olnud minu jaoks see kontsert 11/10st. Aga Otherside luulevormis, ilma muusikata, sellele järgnenud Starting Over korvasid selle minu jaoks...ma siiski arvan, et Starting Over on üks ilusamaid laule, mis nad kirjutanud on siiani.
Muidugi Thrift Shop ja And we danced tõmbasid rahva täiesti pööraselt käima...a ja see  must tüüp, kes Thrift Shop'is nendega kaasa teeb, tema oli ka kaasas neil! Plus Macklemore võttis Thrift Shopi loo ajaks mingi suvalise tüübi kasuka ja pani selga ja pärast andis ilusti tagasi ka :)!
A ja Macklemore ütles, et taanlased käivad ägedalt riides, aye!
Kõik oli viis pluss! Valgus, vähesed lisaefektid...meie hüppasime end läbimärjaks ja see kontsert on kindlasti üks minu top3 kontserte...ma ei suuda hetkel veel ainult otsustada, et kas esimesel või teisel kohal...konkureerib tugevalt Foo Fightersi paari aasta taguse kontserdiga Kalasadamas.

Peale kontserti õnnestus üpriski kiiresti saada oma riided garderoobist, osta plaat ja siis õue minna. Oi raisk, kui külm seal oli. Esiteks oli tore tuttav Taani tuul õues, ilmad on mõnusalt tsillid ja meil olid kõik riided märjad ja olime higised ja rõvedad.
Merili, kes enne meid õue läinud oli, leidis sealt ülesse mingid eestlased, kes tundusid vaat, et okeid seni kuni üks neist telefonikõne lõpetas ja siis meiega rääkima hakkas. Kui ta ütles lause, mis sisaldas sõna smogema, siis ma küsisin, et mis keeles ta räägib..sest tõepoolest ma ei suutnud ta lausest aru saada..üldse oli nende arusaam kõigest päris huvitav. Näiteks ratastega saab Frederiksbergist vabalt 10 minutiga Christianiasse. Lisaks oli üks elanud neli aastat Rootsis ja siis ta ülbitses oma rootsi keelega, üritades meiega selles suhelda...algus kõlas üpriski taani keele sarnaselt, ainult, et imeliku aksendiga, aga Liisa on meil ju proff rootsi keelele taani keeles vastama ja siis pani talle veits ära.
Igastahes me nendega smogema ei läinud ja trippisime Enghave stationisse ja sealt Centralisse ja tegime mäki ringi. Ps! kui te panete chili cheese topsid juustuburksi või mõne muu burksi vahele, siis see burks on kohe palju palju parem! Ja sprite ei soovita sealt osta, pole hullemat kräppi joonud, janu jäi täiega spritele peale sel korral.
Enne mäki ringi oli Merili tanklast endale ka hotdog'i ostnud ja teel mäkki kurtis ta muret, et "aga miks mina pean alati kaks korda sööma?" :D

Aga dope rad dope rad dope rad dope rad dope rad õhtu oli, y0!

ps! ma mõtlesin, et mis artist oleks veel selline, keda ma tahaks hullult juba kaua aega lives ära näha ja sai välja öeldud selline nimi nagu Justin Timberlake, aga pigem selle teadmisega, et ega seda vist ei õnnestu näha ja eile loen netist, et just seesama härra JT tuleb 6ndal mail Kopenhaagenisse! Piletid tulevad järgmisel nädalal müüki...ma vist lähen nuudlitoidule ja ostan kaks piletit sellele kontserdile :D.


No comments: